Ahad, 7 Februari 2010

Sukan Tahunan Kali ke-8 SMKJKT


Sudah 8 tahun usia SMKJKT...jika kanak-kanak sudah melangkah ke alam persekolahan di Tahun 2...mudah-mudahan SMJKT terus cemerlang....seiring dengan lirik lagu sekolah SMJKT...namamu harum sepanjang masa.

Anak-anak didik SMJKT ...pada 11/2/2010 nanti kita akan meraikan Kejohanan Sukan Tahunan kali ke 8...moga dengan angka 8 ini akan memberikan warna-warni yang indah di dalam sukan tahunan kita pada kali ini.

Bersukan bersukan juga...namun jangan dilupa batasan aurat dan pergaulan wajib dijaga agar kita tidak tersasar jauh...menutup aurat itu wajib walaupun kita bersukan atau beriadah. Bagi anak-anak perempuan aurat dan suara harus dipelihara agar tidak keterlaluan di dalam memberikan sokongan dan semangat kepada para sahabat.

Batas pergaulan antara pelajar lelaki dan perempuan wajib dijaga agar kita tidak melakukan kemungkaran di bumi Allah SWT. Balasan dan azab Allah akan diturunkan kepada golongan yang engkar,namun jika tiada amar makruf nahi mungkar,maka kita yang tidak menasihati sahabat yang terleka juga akan menerima balasan yang sama. Nauzubillah.


Sehubungan dengan itu,bersukan dan beriadah tidak di larang di dalam Islam,cuma pastikan kita menjaga batasan aurat dan batas pergaulan antara ajnabi.Mudah-mudahan sukan tahunan pada kali ini mendapat rahmat dari Allah SWT.

Cuaca yang panas dan membahang pada tahun ini,mudah-mudahan terus memberikan kita kekuatan,sama-samalah kita berdoa ke hadrat Illahi moga,sukan tahunan kita pada tahun ini berjalan lancar tanpa ada sebarang kekecohan dan persengketaan.
Kepada ahli rumah Genius..teruskan usaha dan kuatkan semangat...GENIUS BOLEH! bagi rumah Dinamis dan Karisma yang sudah mendahului kami...nantikan kami di balapan pada 8-9/2/2010 dan 11/2/2010...mudah-mudahan semangat kesukanan yang dibentuk dalam diri para pelajar mampu menyemarakkan lagi suasana kemeriahan sukan Tahunan pada tahun 2010.


"MAJULAH SUKAN UNTUK KAMI- WARGA SMJKT"...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan