Rabu, 6 Januari 2010

Minggu Pertama Persekolahan


Selamat kembali ke sekolah...selamat menatap wajah guru-guru tercinta.Selamat berjumpa sahabat dan kawan-kawan...bercerita tentang masa cuti yang panjang...dan selamat meneruskan perjuangan sebagai seorang guru dan pelajar.

Alhamdulillah,kita masih di beri kesempatan menghirup udara segar..dan masih di beri nafas untuk meneruskan kehidupan...ucapan Takziah buat keluarga Wan Mohd.Faris bin Wan Shaharuddin yang telah kembali menemui penciptaNya pada hari Jumaat 1hb.Januari 2010/15 Muharam 1431Hijrah. Sekalong doa di panjatkan buat Wan Mohd.Faris agar rohnya dicucuri rahmat dan mudah-mudahan akan ditempatkan bersama para solihin. Amin ya-rab-al-amin.

Kita yang masih diberikan kehidupan,sewajarnya meneruskan perjuangan kita...untuk menjadi yang cemerlang di dunia dan di akhirat...tanamkan azam dan cita-cita yang murni agar kita akan menjadi contoh terbaik buat insan-insan di sekeliling kita.

Anak-anak dan warga SMKJKT mampu menjadi yang terbaik....apa yang penting kerjasama,ketekunan dan keikhlasan dalam meneruskan perjuangan....sebagai pelajar dan pendidik.

Hiasilah diri kita dengan akhlak yang mulia,tanpa akhlak yang mulia kita ibarat bunga"tahi ayam" cantik tetapi berbau busuk....jadilah seperti mawar...pandai menjaga diri dan maruah daripada dicemari.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan