Khamis, 20 Ogos 2009

CUTI SEKOLAH BERMULA!!!!!


Cuti sekolah akan bermula pada 22 Ogos...namun bagi negeri Kedah dan Kelantan cuti sekolah sudah pun bermula pada 21 Ogos. Selamat Bercuti dan Menyambut Ramadahan kepada warga pendidik dan para pelajar. Cuti seminggu dapat merehatkan minda dan keletihan seharian mentelaah pelajaran dan menlepaskan lelah menghadapi kerenah para pelajar.

Namun tugas,tanggungjawab dan amanah tidak akan berakhir waima cuti sekalipun...Ramadhan di sambut ,bersahur,berbuka puasa,bertadarus,berterawikh,insyaAllah akan melengkapkan cuti persekolahan seminggu ini dengan penuh keseronokan menyambut Ramadhan al-Mubarak.

Mudah-mudahan Ramadhan kali ini lebih bermakna dan kembali kita ke alam sekolah selepas bercuti memberikan kita lebih kebarkahan dan ketabahan.Sesungguhnya bulan Ramadhan menguji daya kesabaran dan ketabahan kita khususnya para pendidik.

Dimana bumi di pijak di situ langit di junjung....hidup,mati dan ibadat kita sesungguhnya kerana Allah Taala...di samping fardhu kifayah kita mendidik anak-anak bangsa iaitu para pelajar kita manjadi insan dan manusia yang berakhlak,berilmu pengetahuan dan beriman.

Insya'Allah ....bersama-sama Ramadhan kali ini dan kerenah anak-anak didik kita...kita mampu memberikan yang terbaik. Tidak Allah datangkan hujan dan petir semata...tetapi Allah hadirkan pelangi selepas hujan dan petir. Begitu indahnya fitrah dan sunatullah....setelah Allah datangkan ujian pasti Allah akan berikan ganjaran. Tiada Allah berikan ujian itu di luar batas kemampuan hambaNya.

Buat warga pendidik SMKJKT khususnya dan warga pendidik diseluruh negara amnya...kita adalah yang terbaik....kerana kita telah dilahirkan untuk mewarnakan kegemilangan anak-anak bangsa kita....setanding dengan bangsa lain di dunia. Tanpa guru mungkin kita juga tidak akan bergelar guru @ pendidik pada hari ini.

Sertakan keikhlasan dalam mendidik,insya'Allah anak-anak kita juga akan menjadi yang terbaik....azamkan yang baru sempena Ramadhan nan barakah ini...agar kita sama-sama bermunajat kepada Illahi...agar SMKJKT menjadi yang terbaik ......dan kita adalah yang terbaik.

Ahlan wa sahlan Ramadhan.....tafadal cuti sekolah.....Ramadhan 1430 Hijrah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan