Jumaat, 2 Julai 2010

Hari Terbuka dan Hari Ko-kurikulum @ Hari Koperasi


2 minggu...hari persekolan sudah berlangsung...masa memang terasa terlalu pantas...Julai sudah memunculkan kehadirannya...

2 Julai ...Hari Terbuka buat kali ke-8..tahun ini terasa Hari Terbuka agak memberangsangkan..kelihatan ramai ibubapa yang hadir untuk mengetahui perkembangan pelajaran anak-anak mereka.

Ditugaskan seketika selama 1 jam di kelas Tingkatan 5...ustazah mendengar rintihan ibubapa...alhamdulillah..anak-anak didik SMK.Jalan Kota Tinggi,Kluang bukanlah pelajar yang "nakal @ tidak berdisiplin" tetapi sebenarnya anak-anak adalah anak yang pintar dan cerdik....cuma..."fikir-fikirlah"

Untuk berjaya dan cemerlang...buangkanlah segala sikap negatif atau sifat mazmummah yang ada dalam diri kita...berusaha,berdoa dan solat jangan sesekali kita tinggal.

3 Julai...Hari Ko-kurikulum dan Hari Koperasi...di sini dan di hari ini ...anak-anak akan menjadi "peniaga,peruncit,penjual" dan mungkin juga sebagai seorang yang berbakat dalam "mensumbangkan suara" dalam pertandingan "karaoke lagu Patriotik"

Hari Ko-Kurikulum sebenarnya dapat menengahkan bakat anak-anak...setiap orang memang dilahirkan mempunyai "bakat"...cuma bakat yang dimiliki itu perlu disalurkan ke arah yang positif...

MOga...perjalanan Jualan...di GERAI akan memperolehi keuntungan...dan dapat mendidik anak-anak menjadi seorang USAHAWAN yang berjaya satu hari nanti. INSYA'ALLLAH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan