Khamis, 30 Julai 2009

Wabak Selsema HINI


Wabak influenze H1N1,telah menular ke serata pelusuk dunia ,Malaysia jua tidak tekecuali. Dilaporkan setakat hari ini telah berlaku 4 kematian akibat virus selsema babi ini. Langkah awal perlu di ambil untuk mencegah dan mengawal wabak ini dari terus merebak ke tahap kritikal.

SMK.Jalan Kota Tinggi,Kluang...tidak terlepas dari menerima wabak . Ramai dari pelajar telah dicutikan selama 7 hari berikutan terdapatnya simptom-simptom selsema ini.Semoga para pelajar terus menjaga kesihatan diri. Menjaga keselamatan nyawa dari kemudaratan adalah suatu kewajiban dalam Islam.

Namun setiap penyakit yang didatangkan kepada kita,adalah tanda Allah SWT sayangkan kita. Di mana Allah SWT mahu menguji kita sama ada sabar atau mudah berputus asa dengan ujianNya.

Tiada Allah datangkan ujian itu di luar batas kemampuan hambaNya. Sesungguhnya semua manusia di muka bumi ini akan diuji. Bersabarlah di atas setiap ujian yang mendatang. Lakukanlah suruhan Allah dan jauhi segala laranganNya,Insya'Allah kita akan peroleh keberkatan hidup di dunia dan akhirat.Mudah-mudahan kita akan menjadi hamba Allah yang sentiasa bersabar dan redha dengan setiap ujian yang didatangkan di samping berusaha mengatasi dan menghadapinya dengan penuh rasa kesyukuran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan