Khamis, 14 Mei 2009

Selamat Hari Guru "Guru Pembina Negara Bangsa"



16 Mei setiap tahun adalah hari untuk semua guru di seluruh MALAYSIA. Selamat Hari Guru buat para guru walau di mana jua berada. Pengorbanan dan jasamu sangat bermakna dalam kehidupan kami. Serangkap sajak nukilan Usman Awang "Jika sekarang berdiri seorang Perdana Menteri" maka bermula hidup mengenal abjad adalah dari bimbingan dan tunjuk ajar ,seorang insan kerdil berhati suci nan ikhlas iaitu "GURU"

Guru dirimu umpama lilin yang membakar diri untuk menerangi hidup pelajar-pelajarmu. Walau seribu onak dan ranjau mendatang,kau pasti mengharunginya. Guru(Mualim) terlalu tinggi nilaianmu di sisi Allah SWT.

Guru bejalanlah seiringan,terbanglah segagah sekawan beburung di langit,jadilah seteguh karang di lautan walau dilanda badai ,jiwa mu tetap kental mencurah bakti dan ilmu. Ilmu yang dicurah tidak mengenal warna kulit,keturunan dan agama anak-anak didikmu.

Tanpa guru,mungkin kita juga tidak akan bergelar "GURU" seperti kita hari ini.

Akhirul Kalam. Selamat Hari Guru kepada semua guru di Malaysia amnya dan khasnya kepada GURU-GURU SMK.Jalan Kota Tinggi,Kluang. Tanpamu guru ,mungkin tidak akan lahir pelajar secemerlang Siti Khadijah dan secekal Summayyah.

SELAMAT HARI GURU ; GURU PEMBINA NEGARA BANGSA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan