Sabtu, 20 Jun 2009

Lawatan Ke Tanjung Piai


20 Jun 2009....Kelab Kebudayaan bersama Kelab Senamrobik,Perpustakaan,Silat Seni Gayong,Pergerakan Puteri Islam dan Pelancongan telah mengadakan lawatan sambil belajar ke Homestay Tanjung Piai. Lawatan ini amat menarik. Para pelajar,guru dan kaum keluarga pastinya hendak ke Tanjung Piai sekali lagi.

Pengalaman berada di hujung Benua Asia ,dengan pemandangan Laut China Selatan benar-benar memperlihatkan kehebatan dan kekuasaan Allah SWT. Hidupan seperti kera,siput,ikan belanak,benar-benar memberi gambaran bahawa kehidupan di dunia ini bukan milik kita tetapi milik Allah SWT.

Melihat bagaimana keropok lekor diproses,madu lebah di perolehi dan mengait buah kelapa muda sebelum meminum airnya,benar-benar membuatkan kami teruja.Keramahan Cikgu Aziz sebagai pengusaha Homestay Tanjung Piai benar-benar telah menambat hati kami semua.


Semoga lawatan ini ,dapat memberikan pengalaman dan kenangan...bahawa setiap makhluk ciptaan Allah SWT ada faedahnya. Sesungguhnya Allah SWT maha berkuasa atas segala-galaNya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan